VEGORA | Četiri uobičajene, a lako rješive pogreške u poslovanju
16861
post-template-default,single,single-post,postid-16861,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-7.5,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Četiri uobičajene, a lako rješive pogreške u poslovanju

09 stu. Četiri uobičajene, a lako rješive pogreške u poslovanju

Uspjeh dolazi u mnogo oblika, ali put do njega je rijetko jednostavan. Ne postoji univerzalno rješenje, ali zamjetan je obrazac ponašanja dobrih poduzetnika. U suštini treba shvatiti sljedeće – uspješni ljudi nisu nadljudi, ne razlikuju se od ostalih i nisu imuni na pogreške, drugačiji su samo po tome koliko dobro prepreke pretvaraju u prednosti, a pogreške iz prošlosti preokreću u buduće trijumfe. Također, treba znati da se pogreške događaju neovisno o novcu ili sreći. Zato treba biti budan i brže-bolje ih ispraviti i preokrenuti situaciju, prije negoli se pretvore u nerješive probleme. Na primjer….

  1. Ne treba slušati „DA“ ljude oko sebe – potrebno je vjerovati u sebe, odnosno onog koji vodi posao

Zanimljivo je iskustvo perspektivnog online biznismena prije strelovitog rasta svog konkurenta. Tada mladog i neiskusnog poduzetnika okružili su brojni savjetnici, bankari i investitori, kucajući na njegova vrata i uvjeravajući ga kako je sve moguće i obasipajući ga obećanjima, ali samo „neka angažira nekog iskusnog u upravljanju kompanijom“. Nekoliko mjeseci nakon što je prepustio upravljanje svojom kompanijom iskusnim menadžerima, konkurent je „eksplodirao“ i pomeo ostale igrače na online tržištu. Naravno, nestali su i svi prije navedeni savjetnici i investitori, a poduzetnik je na bolan način spoznao kako samo on može voditi svoj posao. Dakle, što je poduzetnik uspješniji, ljudi oko njega su glasniji  – treba prepoznati situaciju i izmaknuti se prije nego nastane prevelika buka.

  1. Ne zakopavati se vlastitim idejama

S druge strane, kreator start up-a SuperJam napravio je obrnutu pogrešku. Opijen početnim uspjehom svog proizvoda (pravi domaći džem po receptu njegove bake) odlučio se za stvaranje vlastitog branda. Angažirao je marketinšku agenciju, ali i dalje inzistirajući na svojim, svakodnevno bujajućim, idejama. Važno predstavljanje investitorima neslavno je propalo, a glavni uzrok je bio nedostatak njegove komunikacije s drugim uključenim osobama. Stoga, ne treba biti isključiv i u potpunosti odbijati uključivanje drugih osoba u vlastiti posao – njihova znanja i iskustva mogu biti neprocjenjiva.

  1. Nikako ne igrati igru krivnje

Kada stvari krenu loše, najlakše je tražiti krivca. Upravo to se dogodilo jednom IT poduzetniku, koji je sa svojim timom odlučio konačno realizirati ideju o aplikaciji. Nakon mjeseci rada na razvoju, bili su uvjereni da imaju pravi proizvod, koji programeri samo trebaju finalizirati. Konačni proizvod je bio razočaranje, za što su naravno okrivljeni programeri. Najzad je tim ipak shvatio da nije jasno komunicirao svoja očekivanja i potrebe, i tek onda je učinjen pravi potez – korak unazad i ispravljanje situacije. Nije poželjno gubiti vrijeme u traženju i prebacivanju krivnje, to neće riješiti problem!

  1. Na pretpostavljati NIŠTA!

Najopasnija i najčešća pogreška – poduzetnik „zna znanje“ i poslovanje mu se čini vrlo jednostavnim. Uspostavljanje i uhodavanje posla je završeno, stvari idu relativno rutinski pa se može učiniti da je moment za dati ga nekom drugom na upravljanje ili delegirati zaposlenicima. Ipak, mora se ostati prisutan i zaboraviti pretpostavku da djelatnici znaju isto što i poduzetnik te da će raditi na isti način kao i on. Pretpostavka nije problem djelatnika, to je problem isključivo poduzetnika!

„Radim li ja nešto od ovoga?“ Ako da, ništa strašno, uvijek je pravi tren za ispravljanje vlastitih grešaka.

(Napomena: Članak inspiriran iskustvima 163 uspješna poduzetnika koje je Matthew Turner intervjuirao za svoju knjigu „The Successsful Mistake“ i sublimirao u članku „4 Easy to Fix Mistakes You may be Making in Your Business Right Now“, https://www.entrepreneur.com/article/303446.