VEGORA | „Kućni red“ u poduzeću
17005
post-template-default,single,single-post,postid-17005,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-7.5,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

„Kućni red“ u poduzeću

01 velj. „Kućni red“ u poduzeću

Kako se poduzeće raste i razvija, postoji velika mogućnost gubitka one atmosfere iz ranih početaka, kad je tim brojao tek nekoliko ljudi. Misli se na onu „vibru“ zbog koje je dolazak i boravak na radnom mjestu ugodan i produktivan (npr. kuhinja u kojoj uvijek ima soka, grickalica i kave, stolni tenis u kutu ureda, fotelja za masažu i sl.). Upravo takvo okruženje je ono što boravak na poslu čini pozitivnim i što doprinosi osjećaju zadovoljstva. No, kako se tim proširuje novim kolegama, vrlo lako dođe do mlake varijante navedenog. Iako rezultati poslovanja mogu biti izvrsni i honorirani korektnim nagradama, to nije garancija da će zaposlenici biti sretni i motivirani. Stoga nije loše razmisliti o donošenju „kućnog reda“ ili kodeksa poslovanja poduzeća, kao niza općeprihvaćenih vrijednosti i poželjnih ponašanja koje će pokriti različite aspekte ponašanja – od toga kako se donose odluke i kako se dodjeljuju zaduženja, do toga kako se ophoditi s kolegama i kako uskladiti poslovi i privatni život. Ako su jasna, jednostavna i napisana, pomažu održavati dobre međuljudske odnose i izbjegavati konflikte vezane uz odrađivanje radnih zadataka. Neki od primjera su:

Meditiranje kod donošenja važnih odluka

Iako intuitivne odluke i ekspresno djelovanje može donijeti određene prednosti, bolje je težiti bržem tempu, ali uz razmatranje svih opcija i oportunitetnih troškova prije izrazito važnih odluka.

Prostor za komentiranje odluka 

Ako netko ne vjeruje da je određena odluka dobra, velika je vjerojatnost da će je krivo primijeniti u radu ili da će je izbjegavati provesti. Stoga je poželjno omogućiti svim članovima tima da iznesu svoje mišljenje i potaknuti ih da budu iskreni.

Lojalnost iznad znanja

Lojalnost zaposlenika je jedna od najbitnijih stvari kod izgradnje tima. Obzirom da ionako igraju za istu momčad, konstruktivnije je da si međusobno vjeruju i da teže istom cilju, umjesto da su samo najpametnije osobe u uredu.

Svi su odgovorni za reputaciju

Svaki član tima, neovisno o poziciji, predstavlja poduzeće. Svaki potez, nebitno kada i gdje, bi trebao reflektirati reputaciju poduzeća koju je sam tim definirao i koju želi održati.

Jedan zadatak, jedan lider  

Previše kuhara u kuhinji može biti nezgodno. Iako se djeluje kao tim, bolje je definirati jednog šefa zadatka ili voditelja projekta, kako bi se omogućila efikasnost u donošenju odluka i provođenju aktivnosti.

Kolektivno ocjenjivanje novih kolega nakon prvih 90 dana

Svi, prije ili kasnije, imaju loše iskustvo suradnje s nekim tko je briljirao na intervjuu za posao, a poslije nije pokazao ono što je tvrdio u životopisu ili tijekom predstavljanja. Budući da se na poslu većina vremena provodi s kolegama, nije loša stvar kada bi svatko imao mogućnost iznijeti svoje mišljenje kod odluka o dugoročnom zapošljavanju novih osoba. Na kraju krajeva, dinamika i sklad tima je presudan za postizanje ciljeva.

Govoriti o klijentima kao da su prisutni

Apsolutno je loše tračati kupce ili klijente. Oni su razlog postojanja poduzeća i radnih mjesta, te barem zato zaslužuju poštovanje. Katkad će možda imati želje i zahtjeve koje nije lako ispuniti, ali takve situacije treba gledati kao prilike za učenje i stjecanje novih iskustava.

Cijeniti zaposlenike, klijente, investitore i zajednicu – točno tim redoslijedom

Zaposlenici trebaju biti na prvom mjestu. Iako mnoga poduzeća stavljaju klijente na prvo mjesto, zapošljavanje nove osobe je ipak velika investicija i od nje se očekuje da ostane lojalna i nakon što neki od klijenata to prestanu biti.

Djeca i članovi obitelji su dobrodošli u bilo kojem trenutku

Obitelj je najbitniji aspekt života svakog člana tima. Stoga je važno da njihovi najmiliji mogu znati gdje, što i s kim rade.

Vlasnik i/ili direktor poduzeća može mijenjati kućni red

Osim što ih uvijek treba imati na umu, trebao bi težiti ka njegovom poboljšanju i proširenju na sveopće zadovoljstvo.

Izvor: https://www.entrepreneur.com/article/295163