VEGORA | Google Trends – istraživanje potražnje i trendova kod potrošača na ciljanom tržištu
16898
post-template-default,single,single-post,postid-16898,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-7.5,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive
 

Google Trends – istraživanje potražnje i trendova kod potrošača na ciljanom tržištu

27 stu. Google Trends – istraživanje potražnje i trendova kod potrošača na ciljanom tržištu

Google Trends je besplatni alat putem kojeg se mogu usporediti pretrage o pojedinim proizvodima ili se može doznati više o obrascima ponašanja potencijalnih kupaca u pojedinoj zemlji i tijekom određenog razdoblja. Google Trends prikazuje svaki proizvod ili uslugu za koju postoje određena baza pretraživanja. Primjerice, ako se želi utvrditi je li u Hrvatskoj učestalija pretraga pojma Renault Megane, Opel Astra ili Volkswagen Golf, dovoljno je upisati te pojmove i odrediti Hrvatsku kao područje analize. Mogu se vidjeti razlike u pretraživanju i kako se mijenjaju kroz vrijeme. Moguće je vidjeti u kojim županijama ili gradovima se pojedine marke automobila pretražuju više u odnosu na druge, kao i u kojem periodu godine su pretrage učestalije. Također je moguće utvrditi kako vijesti povezane s proizvodom ili uslugom utječu na pretrage. Ukoliko se istražuje više proizvoda, svaki je označen drugom bojom radi lakšeg pregleda.

   

 

Informacija gdje, što i kada se nešto pretražuje na Internet, poduzetniku olakšava odluke o potrebama ulaganja u marketing i na koja područje se više treba fokusirati.

 

 

U primjeru na slici vidljivi su trendovi vezani uz tri marke automobila, i to po količini pretraga u županijama i gradovima. Na taj način se može odrediti stav potrošača na nekom određenom području spram konkretnog proizvoda, usluge, tvrtke ili osobe. Primjerice,  ukoliko se poduzeće bavi prodajom rabljenih automobile ili dijelova za automobile, takve informacije su korisne kod donošenja odluka poput na kojem području treba „pojačati“ promotivne aktivnosti, da li treba nuditi različite proizvode na različitim područjima ili da li je možda vrijeme za promjenu smjera poslovanja. Ovaj alat je vrlo praktičan za osmišljavanje i odašiljanje poruke kojom se adresiraju ciljne skupine nekog područja, a može biti i zabavan s obzirom na mnoštvo dostupnih informacija iz nečijeg poslovnog ili osobnog interesa.

Izvori: Google Trends, ovdje.



Budite u toku, pretplatite se na naš newsletter.