VEGORA | Za vlasnike poduzeća: Što je to intrapoduzetnik?
16918
post-template-default,single,single-post,postid-16918,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-7.5,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive
 

Za vlasnike poduzeća: Što je to intrapoduzetnik?

08 pro. Za vlasnike poduzeća: Što je to intrapoduzetnik?

Intrapoduzetništvo je relativno nov koncept koji podrazumijeva zaposlenike s poduzetničkim karakteristikama. Intrapoduzetnik će riskirati i vlastitu poziciju u pokušaju da riješi određeni poslovni izazov vlasnika poduzeća. Istraživanja su pokazala da su takve osobe vrlo važne za uspjeh poduzeća, a u nastavku se navode najvažniji zaključci:

  • Razlika između poduzetnika i intrapoduzetnika se može interpretirati kao razlika u razini fokusa. Kako vlasnik vidi svoje poduzeće kao viziju od početnog koraka do završetka poslovanja, tako intrapoduzetnik promatra pojedine aspekte te šire slike. Budući da je njegova uloga baviti se točno određenim zadaćama, trebao bi imati i specifične vještine kako bi u tome bio uspješan. Intrapoduzetnik svjesno preuzima rizik unutar svojih zaduženja, te se, za razliku od vlasnika, više bavi procesima unutar poduzeća, a ne uspjehom cjelokupnog poslovanja.
  • Intrapoduzetnici imaju najveći doprinos porastu produktivnosti poduzeća. Kao i vlasnici, oni također ulaze u rizike i traže efikasnije načine za realizaciju svojih zadaća. Vrlo jednostavno rečeno, radi se o zaposleniku koji ima dobre vještine za rješavanja problema, a koji ujedno može biti nositelj važnih aktivnosti unutar poduzeća.
  • Intrapoduzetnici su često nositelji i pokretači inovacija. Kao što poduzetnik pokreće poslovanja s ciljem pružanja usluge ili proizvodnje, tako on ima ulogu povećati kapacitet poslovanja ili proizvodnje.
  • Stjecanje intrapoduzetničkih vještina je često stepenica do kompetencija koje svaki poduzetnik treba imati.
  • Proces intrapoduzetništva traži dozu autonomije i samostalnosti za detaljno proučavanje određenog problema kojeg treba riješiti. Ako vlasnik želi kontrolirati baš svaki korak koji intrapoduzetnik čini, tada mu se onemogućava eksperimentalni i kreativni proces.
  • Uspješno poduzeće treba imati niz intrapoduzetnika koja će vidjeti buduće trendove i primijeniti ih prije konkurencije. Stoga su takvi zaposlenici najvrjednija imovina poduzeća.
  • Nakon što su vidjeli i prošli sve procese u poduzeću, intrapoduzetnici bi trebali dobiti ulogu poveznice između izvršitelja i voditelja poslovanja.
  • Preporuča se da poduzetnici prepoznaju i nagrade najbolje intrapoduzetnike čim prije. Osim toga, bilo bi dobro da ih grade na svim nivoima poduzeća i integriraju u proces upravljanja.
  • Obzirom da ulažu više truda i vještina od ostalih zaposlenika, poželjno je da ih se tretira kao „investitore“ u poduzeće.
  • Poduzeće će rasti kada se stvori neprekinuti ciklus gdje poduzetnik zapošljava intrapoduzetnike.

 

Više o temi možete pročitati OVDJE.

 



Budite u toku, pretplatite se na naš newsletter.