Što promijeniti nakon velikog pada organskog dosega na facebook-u i kako se prilagoditi promjenama…

01 lis. Što promijeniti nakon velikog pada organskog dosega na facebook-u i kako se prilagoditi promjenama…

Glavni razlog ovog članka je činjenica da je organski doseg „mrtav“, osim ako imate milijun pratitelja na poslovnoj stranici te možete generirati neki vidljivi pomak. Možda je ova izjava malo pretjerana, ali činjenica je da organskim dosegom više ne možete angažirati puno svojih pratitelja. Preostaju vam dvije opcije, da kreirate izrazito dobar i angažirajući content ili platite oglašavanje. Bilo bi dobro da se posvetite izradi kvalitetnijeg kontenta bez obzira ukoliko već niste i razvijete malo drugačiju strategiju na facebooku te saznate kako aktivirati svoje korisnike.

Znači, činjenica je da se organski dio facebooka gasi kroz zadnjih par godina, otkad je facebook objavio da nećete moći dosegnuti sve svoje pratitelje putem objava ili drugih načina komunikacije, a iz dijagrama niže možete vidjeti drastičan pad organskog dosega na svjetskoj razini.

Nakon što je facebook-ov organski doseg krenuo padati, ustanovilo se da je u periodu od 2 do 4 godine sa 60% doseg pao na svega 2 do 5%.

Razlog dosega nije u loše napisanoj objavi, facebook je samo odlučio da smanji vidljivost organskih dosega i da se od sada nadalje ta vidljivost bude naplaćivala.

Da li se na neki način može zaobići problem organskog dosega?

Nažalost, vlasnici ne mogu napraviti puno toga da vrate rezultate kakvi su bili, ali u ovom trenutku postoje dvije opcije putem kojih poslovanja mogu doprijeti do svojih klijenata. Može se kreirati jako važan i dobar content koji ostvaruje dijeljenje i angažman korisnika, ili platiti oglašavanje facebook-u.

Da vidimo što možete napraviti da poboljšate organski doseg

Osobno mišljenje autora je da je facebook napravio taj korak kako bi vlasnici počeli kreirati kvalitetniji content koji će se više dijeliti na kojem će se korisnici više angažirati.

Niže je lista prijedloga na što se fokusirati prilikom kreiranja contenta kojim će se potaknuti više interaktivnosti i putem kojeg možete ostvariti veći organski doseg:

  • Pitajte za savjet
  • Objava contenta
  • Napravite anketu
  • Dijelite rezultate ankete
  • Objavljivati inspirativne citate
  • Sezonske objave
  • Blog objave
  • Popusti samo za članove

Više o pojedinim alatima na engleskom jeziku možete saznati ovdje.

Možda je ipak vrijeme da ukoliko niste, počnete razmišljati o plaćenom oglašavanju na Facebook-u kao novom najboljem prijatelju

Znači odabir broj dva je plaćeno oglašavanje koje je ipak rješenje koje je brzo i ne sumnjamo da će donijeti rezultate ukoliko se o njemu educira. Facebook oglašavanje je ujedno zvano i PPC, odnosno Pay-Per-Click (plaćanje po kliku), ali ne treba se prestrašiti jer je ovaj način oglašavanja ujedno i najjeftiniji. Kada kreirate kampanju na Facebooku, odabirete koliko želite potrošnje po danu. Možete krenuti s niskim budžetima i povećavati kad procijenite kampanju i vidite rezultate. Podatci su sve kad se govori o digitalnom marketingu i facebook oglašavanju te se preporuča da naučite čitati svoje podatke prije negoli trošite veće količine novaca na kampanje. Vaš je odabir koliko ćete potrošiti, ali naravno što više ulažete imate veći doseg i više angažmana. Prijedlog je da probate mjesec dana, vidite rezultate i odlučite kako dalje.

Da sumiramo samo neke od prednosti plaćenog oglašavanja na facebook-u:

  • daleko jeftinije od tradicionalnih kanala promocije
  • velika količina kvalitetnih podataka koje vam pruža facebook
  • efikasno korištenje podataka za kreiranje kampanja i vrlo detaljno preciziranje svoje ciljne skupine
  • ne treba vam veliki budžet u početku, a rezultati su vrlo vjerojatni.
  • opipljivi rezultati, za razliku ostalih vrsti oglašavanja koje ujedno i košta puno više

Ukoliko niste sigurni u svoje znanje po pitanju oglašavanja na facebooku, prijavite se na radionicu 16.10.19. u organizaciji Vegora-e, Google-a i Algebre te naučite više o ovoj vrsti oglašavanja. Više o radionici pročitajte ovdje.

 

Cijeli članak na engleskom jeziku možete pročitati ovdje.

 

 

Tags: