Ovo pitanje nije u svrhu prozivanja postojećih poduzetnika.
Ovo je pitanje čista provokacija za potencijalne i postojeće poduzetnike. Pozitivna provokacija. Poticajna. Za preispitivanje i podsjećanje na ideju na kojoj se biznis bazira. Mnogi ljudi imaju vlastite poslovne ideje i možda samo nedostaje hrabrosti zakoračiti u novi izazov poput vođenja vlastitog obrta ili firme.
Isto tako, mnogi poduzetnici su toliko uključeni u svakodnevno poslovanje, da odgađaju ili ostavljaju sa strane širu sliku i svrhu svog poslovanja – zašto nešto radim, kako odgovoriti na zahtjeve tržišta, gdje sam za pet ili deset godina. To su samo primjeri pitanja. U oba slučaja bitno je imati vodilju – zašto nešto radimo?
Općepoznati su termini misije i vizije poslovanja nekog poduzeća, organizacije, korporacije. Termini su relativno često spominjani, ali i relativno često krivo tumačeni. Najčešća je zabluda da su ti termini bitni isključivo velikim sustavima, da su dio korporativnog svijeta i korporativnog sustava vrijednosti. Bitno je napomenuti i da definiranje misije i vizije poduzeća nije nimalo jednostavno. Prikazati sukus poslovanja u svega nekoliko rečenica nije nimalo jednostavno – da, misija i vizija bi bile sukus poslovanja. Da, misija i vizija su sukus svakog poslovanja. Ne samo velikih igrača.
Misija poslovanja u svakom trenutku odgovara na pitanje ZAŠTO nešto radimo, odnosno zašto bismo nešto radili, za slučaj da želimo pokrenuti vlastiti biznis – svrha, strast, razlog.
Vizija poslovanja ocrtava ono čemu vaše poslovanje stremi u određenom periodu.
Koji je to onda razlog zbog kojeg imate vlastiti obrt, firmu ili biste htjeli imati svoj vlastiti biznis? Odgovor na ovo pitanje bitno je isključivo vama. Bitno je da u svakom trenutku, svaki (potencijalni) poduzetnik zna zašto nešto radi i da zna gdje želi biti nakon npr. pet godina. Znati ove odgovore u svakom trenutku nije lako. Situacije poput globalne recesije ili pandemije mogu uvelike utjecati na svako poslovanje i moguće je da i najbolji poslovni planovi ne uspiju uslijed takvih prilika.
Svejedno, to nije dovoljan razlog za izbjegavanje ili odgađanje odgovora.
Više o kreiranju misije i vizije poslovanja, o tome kako definirati predmet poslovanja, koje su odlike nečijeg poslovanja ili koje su mjere uspješnosti, saznajte na radionici agencije VE-GO-RA “Kapitalizacija vlastite ideje”, u četvrtak 21. listopada 2021., u 12 sati, on-line.
Prijavni obrazac za sudjelovanje potražite na linku ovdje.
- Do tada, za potencijalne, a možda nedovoljno odlučne buduće poduzetnike, objavljujemo 10 razloga zašto je dobro imati vlastiti biznis i raditi za sebe:
- imajte veću kontrolu nad onim što radite – kontrola donosi i odgovornost, ali odgovornost je ionako jedini ispravni put
- fleksibilno radno vrijeme – poduzetnik sam kreira svoje radno vrijeme i ima kontrolu nad svojim vremenom. U teoriji ovo je velika prednost, u praksi često rezultira radnim danom od preko 10 sati. To možete samo vi izmijeniti za sebe.
- postavljate sami pravila
- postavljate kulturu unutar firme
- realizirate vlastitu kreativnost
- stvarate nešto novo, od nule
- kreirate timove
- delegirate stvari
- zarađujete novac
- financijski ste neovisni
Obzirom da radionicu organiziramo i financiramo u sklopu projekta “Poduzetnički info”, radionicu ne naplaćujemo.
Sadržaj publikacije isključiva je odgovornost Razvojne agencije Grada Velike Gorice –VE-GO-RA-e.