Nema neuspjeha u poduzetništvu – samo uspjeh ili naučena lekcija

Autor posta

Razvojna agencija Vegora

Pojedinci često različito tumače da li je neka poduzetnička ideja dobra ili loša. Primjerice, direktor velike korporacije procjenjuje ideju kroz odnos troškova i očekivanog prihoda, uz relativno brzo donošenje odluke o odustajanju. S druge strane, mali poduzetnik se ne predaje samo tako i uglavnom će nastojati pretvoriti loš početak u pozitivan ishod. Treći pak vide manje perspektivne ideje kao alat za otkrivanje novih mogućnosti, jer bi uslijed „zakona velikih brojeva“ neke od njih mogle rezultirati velikim uspjehom. Uglavnom se svi slažu da je ključno poticati poduzetnike, pogotovo mlade, na detaljnije istraživanje vezano uz konkretnu ideju, jer je svaki doživljaj u tom procesu stečeno iskustvo i znanje koje će inicijatora prije ili kasnije dovesti do cilja. Pri tome treba jasno i nedvosmisleno reći da je neuspjeh sastavni i neizostavni dio poduzetničkih poduhvata. Strah od neuspjeha i način kako se poduzetnici s njim nose (uglavnom uz visoku razinu tjeskobe) može biti snažan ograničavajući čimbenik, posebice u prvim godinama poslovanja, ali i kasnije. Ipak, odbacivanje nečega što u startu drugima zvuči kao ludo ili loše ili rizično zbog straha od neuspjeha može značiti odbacivanje dobre ideje čiji potencijal tek treba istražiti. Možda se radi o nečemu novom i neshvaćenom, što je katkad samo znak da treba ići tim putem. Da nije tako, ne bi bilo primjerice ni YouTube-a (inicijalno zamišljenog kao stranica za traženje partnera putem videa) niti vizionarskih Apple proizvoda (započeli prodajom računalnih komponenti). Ipak, oprez – optimizam bez dobre pripreme i solidnog znanja i informacija gotovo sigurno znači propast. Svaki poduzetnik treba postaviti sam sebi jasne ciljeve te se fokusirati na detaljnu razradu ideje prije ulaska u avanturu.

Neki od savjeta za pronalazak pravog smjera i „držanje kursa“ do uspješne realizacije ideje:

  • Slušaj i nastavi slušati – nove ideje i nova rješenje dolaze putem novih informacija
  • Vjeruj predosjećaju – poslovna strategija se razvija i nije fiksna, stoga treba osvijestiti i prepoznavati potrebe za radikalnim promjenama načina poslovanja
  • Izgradi da bi učio – strategije i ideje su apstraktne, pa tako i razumijevanje dobrog ili lošeg u njima – dakle, ideju je lakše procijeniti na temelju nečeg opipljivog
  • Odupri se instinktu gašenja ideje čim se pojavi problem – prihvati izazov i kreni dalje, okreni se oko sebe i identificiraj druga rješenja koja možda vode rastu
  • Budi nestrpljiv – prolazak kroz pregršt ideja bez stajanja je nekad jedini način do uspjeha, a pretjerano razmišljanje često vodi situaciji „puhanja na hladno“, odnosno nigdje.

Jednako dobar savjet daje i poduzetnik Tomislav Car (ICT Business): „Pokušajte ne tražiti savršenstvo jer se nikada nećete pomaknuti s mjesta“. U suprotnom, ciljevi i planovi će se stalno dorađivati, umjesto da se jednostavno krene. Treba se koncentrirati na kupce, staviti se u njihovu poziciju i poslovati maksimalno profesionalno i korektno. I najbitnije – ne treba se obazirati na negativne komentare, već se okružiti obiljem pozitivne energije koja je u poduzetničkim vodama prijeko potrebna.

(Izvor: Harvard Business Review)

Zadnje objavljeno

HZZ - samozapošljavanje - 2023 - VEGORA

Potpora HZZ – 2023 – INFO

U 2023. godini HZZ nastavlja s Programom mjera aktivne politike zapošljavanja, uključujući i mjeru Potpore za samozapošljavanje koja je namijenjena nezaposlenim osobama prijavljenima u evidenciji nezaposlenih osoba HZZ-a.

Skip to content