Biti poželjan poslodavac jedna je od glavnih želja svih poslodavaca. Izgradnja imidža poslodavca (eng. employer branding) zahtjevan je i dugotrajan posao. Epitet poželjnog poslodavca nije moguće zaslužiti s nekoliko jednokratnih akcija. Da bi se organizaciju pretvorilo u poželjnog poslodavca potrebno je kontinuirano provoditi istraživanja te sukladno njihovim rezultatima ulagati određene resurse. Ovakav trud dugoročno je isplativ organizacijama. One postaju poželjan poslodavac nezaposlenima, a istovremeno zapošljavaju kvalitetne, ambiciozne i odane pojedince. Poželjni poslodavci često su oni koji svojim radnicima pružaju bolje radne uvjete od konkurencije. Ponekad to ne uključuje samo plaću i beneficije već i pozitivnu radnu okolinu. Neki od uvjeta koje će dovesti do prepoznavanja organizacije kao poželjnog poslodavca su:
-
Fleksibilnost
Suvremena tehnologija omogućava da tradicionalno radno vrijeme od 9 do 17 polako postaje povijest jer 1 od 4 radnika izvještava o konfliktu privatnog i poslovnog života. Fleksibilnije radno vrijeme i mogućnost rada od kuće vode većoj ravnoteži u životu zaposlenika i poboljšanju zadovoljstva zaposlenika. Naravno, samo u zanimanjima u kojima je moguć rad od kuće…
-
Informacije
Još jedna od stvari koja će organizaciji donijeti epitet “poželjan poslodavac” je i ta na koji način upravlja informacijama. Zadovoljniji su oni radnici koji pravovremeno dobivaju informacije o promjenama unutar organizacije. Također, od iznimne važnosti pokazalo se i davanje povratnih informacija radniku o njegovu radu.
-
Uređenje prostora
Fizičko uređenje prostora također može doprinijeti povećanju zadovoljstva zaposlenika. Čiste i organizirane radne površine, usklađene i dobro izabrane boje te dodatne povlastice poput kave ili grickalica dovest će do toga da su radnici zadovoljniji, da tvrtku percipiraju kao poželjnu za rad, a da poslodavac postane “poželjan poslodavac”.
-
Prepoznavanje uspjeha
Istraživanja pokazuju kao je samo 24% zaposlenika zadovoljno razinom prepoznavanja od svog poslodavca. Važnost prepoznavanja uspjeha posebno je izražena kod tzv. milenijalaca. Za pripadnike ove generacije pohvala i potvrda statusa predstavlja veću nagradu nego materijalne beneficije. Stoga bi uvođenje programa priznavanja uspjeha zaposlenicima mogao biti dodatni plus u osvajanju titule poželjnog poslodavca.
-
Mogućnost usavršavanja
Pružanje mogućnosti razvoja i poticanje dodatnog usavršavanja dovode do zadržavanja, ali i privlačenja kvalitetnih pojedinaca. Organizacije mogu poticati razvoj zaposlenika na više načina: ponudom edukacija, nagrađivanjem kontinuirane edukacije, uspostavljanje programa mentoriranja itd.
-
Učiniti rad smislenim
Pri organizaciji rada bitno je omogućiti svakom radniku da prepozna vlastiti doprinos u svakodnevnim poslovima organizacije. Radnik koji godinama radi poslove bez da zna koji je smisao njegova rada postaje nezadovoljan te samim time su manje šanse da će organizaciju percipirati pozitivno.
Dobra organizacija radnog mjesta i pridavanje pažnje zaposlenicima ima višestruke koristi za organizaciju. Povećanje produktivnosti i zadovoljstva radnika te njihove uključenosti u posao kao i sprječavanje “burnouta” i stalne promjene zaposlenika predstavljaju samo neke od koristi. Osim što će direktno dovesti do poboljšanja uspješnosti organizacije, ulaganje u stvaranje savršenog radnog mjesta donijet će i neke druge koristi. Jedna od njih je i ta da će se dobar glas širiti dalje te će organizacija biti prepoznata kao jedan od poželjnijih poslodavaca na tržištu.
piše: Andrea Andrić, psihologinja