Još uvijek, jedna od prvih asocijacija uz hrvatski turizam je da se prodaju more i sunce. Prihod kojeg generiraju inozemni turisti u Hrvatskoj iznosi gotovo 20% BDP-a* što je najveći takav udio u odnosu na ostale zemlje u EU. Generalno, prihodi od turizma u Hrvatskoj rastu zbog rasta broja turističkih noćenja, dok prosječna potrošnja po turistu stagnira. Diferencijacija turističke ponude način je na koji se može mitigirati rizik postojećeg modela. Jedan od načina diverzifikacije je rast turizma u unutrašnjosti zemlje. Tu dolazi do izražaja svakako i turizam Zagrebačke županije.
Samo na stranicama velikogoričke Turističke zajednice može se pronaći preko sedamdeset različitih smještajnih kapaciteta, od hotela, do soba u domaćinstvu ili kuća za odmor.
Broj smještajnih kapaciteta i dalje raste što pokazuje da postoji zanimljiva turistička ponuda s jedne strane i potražnja s druge strane.
Zanimljiva turistička ponuda širok je pojam i o njoj najrelevantniji sud prikazuju realizirane brojke turista. Potražnja od strane turista, razlozi i potrebe koje imaju na putovanjima, mijenjaju se na globalnoj razini. Sve više se traži turizam doživljaja. Međutim, kao ni ostale aspekte života, nemoguće je ne promatrati kretanja u turizmu u kontekstu COVID-19 pandemije.
Uslijed pandemije, očekivanja turista se dodatno oblikuju u smjeru**:
– posjećivanja mjesta gdje je moguće postići zadovoljavajuću fizičku distancu od ljudi
– pomnog planiranja putovanja na temelju dostupnih informacija koje su pouzdane i detaljne
– putovanja u manjim grupama
– posjećivanje manjih mjesta
Ako je i ovdje potrebno naći dobro u zlu, onda možemo reći da bi ruralni i seoski turizam, a za kojeg postoji već lijepa ponuda u našem kraju, trebali biti među traženijim ponudama u ovoj, (post) COVID-19 godini.**
Mnogi ljudi imaju smještajne kapacitete koje bi mogli ponuditi i time obogatiti turističku ponudu. Može li svatko, s jednom sobom viška, postati iznajmljivač? Možda i može! Je li dovoljno zadovoljiti zakonske uvjete da biste postali iznajmljivač? Nije, ali od nekud treba krenuti. To su svakako minimumi.
Što je potrebno napraviti da biste mogli postati iznajmljivač i što je potrebno napraviti da biste opstali kao iznajmljivač provjerite na VE-GO-RA radionici koja će se održati online u četvrtak, 25. ožujka od 14:00 sati. Očekivano trajanje radionice je 3 sata.
Na radionicu se možete prijaviti na linku ovdje.
* https://ec.europa.eu/info/sites/info/files/economy-finance/eb036_en.pdf
** https://www.tourwriter.com/travel-software-blog/future-tourism-2021/
Obzirom da radionicu organiziramo i financiramo u sklopu projekta “Poduzetnički info”, sudjelovanje na radionici ne naplaćujemo.
Sadržaj publikacije isključiva je odgovornost Razvojne agencije Grada Velike Gorice –VE-GO-RA-e.