On-line doba i društvene mreže otvorile su prostor nove poslovne komunikacije. Klijenti, potencijalni kupci, mušterije, radije će se raspitivati za usluge putem Facebooka, nego da nazovu na službeni broj poduzetnika. Isto tako, vjerojatnije je da će se prvo obratiti poduzetniku koji ima dobru internetsku stranicu ili račun na društvenim mrežama, nego nekome za koga je dostupna samo fizička adresa i broj telefona.
Komunikacija s postojećim i potencijalno budućim klijentima jedan je od najbitnijih elemenata uspješnog poslovanja. Kvalitetna poslovna komunikacija doprinosi poduzetniku u kreiranju pozitivne reputacije, kredibiliteta, a onda i poslovnih prilika.
Svi poduzetnici na neki način komuniciraju s klijentima. Pojam poslovne komunikacije nikako nije nešto novo. Međutim, ono što je novijeg datuma je digitalna poslovna komunikacija.
Zašto je potrebno toliko isticati digitalnu komunikaciju u odnosu na uvriježenu poslovnu komunikaciju?
Digitalni alati, poput Facebooka, Instagrama, WhatsUpa, mejlova, online chat-ova i slična rješenja diktiraju različita ponašanja u komunikaciji i postavljaju drukčija očekivanja sudionika komunikacije.
Ako, na primjer, potencijalni kupac pošalje upit preko Facebooka o cijeni nekog proizvoda, koliko je on spreman čekati na odgovor? Kakav odgovor on zapravo očekuje? Hoće li vas čekati jedan sat ili jedan dan za odgovor? Koliko detaljan odgovor očekuje?
Kako kupuje današnji kupac?
Postoje različiti načini kupovanja, naravno.
Jedan od njih, u zadnje vrijeme sve češći, je kupovanje usluge koje započinje on-line istraživanjem – tko sve prodaje, gdje, po kojoj cijeni, zašto je jedna ponuda bolja od druge, kolika je cijena, …
Samostalno pronalaženje odgovora on-line, prije samog čina kupnje usluge, svojevrsna trijaža, postaje obavezna predradnja svakoj kupovini određenog proizvoda ili usluge.
Čak i kad je riječ o živežnim namirnicama, provjeravamo on-line povoljne tjedne ponude! Isti pristup vrijedi i, na primjer, za kupovinu automobila. Davni su dani odlaska na Hrelić i provjere vikend ponuda.
Kupac koji provjerava svoje opcije on-line ima veliku moć izbora i puno je elemenata koji će utjecati na konačni odabir. Jedan od presudnih faktora je iskustvo koje će kupac steći u pronalasku željenih podataka. Upravo za stjecanje tog iskustva presudna je kvalitetna komunikacija s kupcem. On-line kupac ne čeka tjedan dana na odgovor, ne čeka niti jedan dan. Postoje već usluge za koje je voljan izdvojiti svega dvije minute svog strpljenja!
U on-line svijetu konkurencija više nije samo lokalna. Kupac ima sve veću ponudu i sve je teže poduzetniku prezentirati svoju uslugu ili proizvod i biti odabran od strane kupca. Osim same kvalitete proizvoda ili usluge koju poduzetnik nudi, kvalitetna digitalna poslovna komunikacija će povećati šanse poduzetnicima.
Upravo načini digitalne komunikacije i očekivanja kupaca modernog doba, a posebice post COVID -19 doba, bit će tema edukativne radionice “On-line komunikacija s klijentima” koju VE-GO-RA provodi u sklopu projekta “Poduzetnički info”.
Radionica se održava u ponedjeljak, 25. siječnja, u 16:30 sati, online.
Zainteresirani mogu osigurati svoje mjesto prijavom OVDJE ili putem maila info@vegora.hr.
Radionica je dio projekta „PODUZETNIČKI INFO“ kojeg je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj.
Sadržaj emitiranog materijala isključivo je odgovornost Razvojne agencije Grada Velika Gorica – VE-GO-RA.