Vještina prodavanja i nakon pandemije

Autor posta

Razvojna agencija Vegora

Biti vješt prodavač roba i usluga nikada nije bilo jednostavno.
Rapidni razvoj on-line poslovanja višestruko povećava konkurenciju među prodavačima, čime istovremeno raste i izbor za kupce. Dodatna varijabla u ionako zahtjevno područje prodaje, svakako je prilagodba post -pandemijskom dobu.

Što možemo naučiti iz pandemijskog iskustva? Postavljanje ovog pitanja ključno je za uspjeh u vremenu ispred nas.

Harward Business Review donosi identificirane nove istine o odnosima prema kupcima i izgradnji poslovanja.

Ovdje izdvajamo neke od njih:
Poznavanje novog kupca – segmentacija kupaca po spolu, dobi, geografskom području više jednostavno nije dovoljna. Nova segmentacija podrazumijeva anticipiranje očekivanja, navika i stavova kupaca koji utječu na potrošačke navike. Obraćanje kupcima je gotovo osobno, bazirano na što više prikupljenih detalja o kupcima i to doslovno na pojedinačnoj razini.

Konkurencija – ponuda drugog prodavača kratki je opis nekadašnje konkurencije. Danas, nije pitanje natjecanja samo s konkurentnom ponudom, već s iskustvom kupaca. On-line prodaja u doba COVID-19 pandemije višestruko je podigla očekivanja kupaca po pitanju da što određena ponuda može i/ili mora pružiti kupcu. Ponuda po preporukama na individualnoj razini, na čemu se temelji uspješna on-line prodaja, podiže očekivanja kupaca generalno i u on-line i izvan on-line svijeta. Zato, ono sa čim se prodavači natječu nije (samo) konkurenta ponuda već iskustvo kupaca – pokušavaju nadmašiti do sada stečeno iskustvo.

Očekivanja – nekad su se kupci nadali da imate ono što oni žele. Danas to jednostavno očekuju i podrazumijevaju da će dobiti upravo ono što očekuju. Takvom pristupu potpomglo je intenzivirano on-line iskustvo kupaca. U svrhu pronalaženja upravo onog što žele u on-line svijetu služe rješenja umjetne inteligencije – ponovno u svrhu maksimalne personalizacije korisničkog iskustva. Tako stečeno iskustvo postaje relevantno za svako sljedeće, bilo ono on-line ili off-line.

Brand kao poveznica uz sustav vrijednosti, a ne (samo) kvalitetu – nova očekivanja kupaca nisu fokusirana na provjerene brandove. Umjesto opredjeljivanja za poznate brand-ove uz koje se veže stanovita kvaliteta, kupci su spremniji kupiti manje poznate proizvode, ali uz saznanje da su ti proizvodi u skladu sa životnim vrijednostima koje ti kupci zastupaju – poput održivosti rješenja, socijalne pravednosti i sl.

On-line iskustvo kupaca nije tolika novost u svijetu. Događa se već godinama. Međutim, u uvjetima pandemije, ono se intenziviralo i nadograđivalo u neplaniranim razmjerima. Povratka na stanje prije pandemije jednostavno nema. Pitanje je više kako se adekvatno prilagoditi novim očekivanjima kupaca.

Više o prodajnim vještinama, što prodavača čini prodavačem, kako pristupiti kupcu i slična pitanja bit će obrađena u on-line radionici agencije VE-GO-RA “Prodajne vještine”, u četvrtak, 2. rujna 2021. u 12 sati.
Ovim putem vas pozivamo da se prijavite na radionicu
i na taj način dodatno investirate u svoj poslovni uspjeh.

Više informacija o samoj radionici i formu za prijavu za sudjelovanje potražite na linku ovdje.

Obzirom da radionicu organiziramo i financiramo u sklopu projekta “Poduzetnički info”, radionicu ne naplaćujemo.

Sadržaj publikacije isključiva je odgovornost Razvojne agencije Grada Velike Gorice –VE-GO-RA-e.

Zadnje objavljeno

HZZ - samozapošljavanje - 2023 - VEGORA

Potpora HZZ – 2023 – INFO

U 2023. godini HZZ nastavlja s Programom mjera aktivne politike zapošljavanja, uključujući i mjeru Potpore za samozapošljavanje koja je namijenjena nezaposlenim osobama prijavljenima u evidenciji nezaposlenih osoba HZZ-a.

Skip to content